Webtoon Comic Media to Improve Reading Comprehensions for Students with Hearing Impairment in Special Primary Schools
), Rina Maryanti(2), Nissa Nur Azizah(3), Dwi Fitria Al Husaeni(4), Verra Wulandary(5), Asep Rudi Irawan(6),
(1) Universitas Pendidikan Indonesia
(2) Universitas Pendidikan Indonesia
(3) Universitas Pendidikan Indonesia
(4) Universitas Pendidikan Indonesia
(5) , Hiroshima University
(6) University of Tsukuba
Corresponding Author
Abstract
Keywords
References
Amna, P., Azwandi, Y., and Yunus, M. (2013). Meningkatkan kemampuan membaca pemahaman pada siswa tunarungu dengan menggunakan teknik skimming. Jurnal Ilmiah Pendidikan Khusus, 2(3), 854-862.
Cahyono, G. (2019). Perencanaan pembelajaran PAI berbasis media visual bagi anak tunarungu. Journal of Islamic Education, 2(1), 81-98.
Fajrin, S.A. (2014). Pengunaan media komik dalam meningkatkan kemampuan membaca pemahaman pada siswa tunarungu Kelas 3 Sdlb-B Sukapura Bandung. JASSI_Anakku, 18(2), 63-69.
Hernawati, T. (2007). Pengembangan kemampuan berbahasa dan berbicara Anak Tunarungu. JASSI Anakku, 7(1), 101-110.
Nofiaturrahmah, F. (2018). Problematika anak tunarungu dan cara mengatasinya. Journal of Empirical Research in Islamic Education, 6(1), 1-15.
Sarah, E. S. (2018). Pengembangan media komik elektronik untuk meningkatkan pemahaman konservasi kelautan anak usia dini. Jurnal Pendidikan Usia Dini, 12(2), 231-240.
Untari, M.F.A, and Saputra, A.A. (2016). Keefektifan media komik terhadap kemampuan membaca pemahaman pada siswa kelas IV SD. Mimbar Sekolah Dasar, 3(1), 29-39.
Article Metrics
Abstract View
: 2455 times
Download : 1773 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 Bumi Publikasi Nusantara

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.




